Reisverslag Muziekvereniging Eindhoven West, Mexico 2015

BLOG – De jubilerende Muziekvereniging Eindhoven West is op zondag 17 mei voor een 14-daagse reis naar Mexico vertrokken om daar op diverse plaatsen muziek te maken.

De vereniging is daarvoor uitgenodigd door een Eindhovense zakenman en zijn Mexicaanse echtgenote. De reis vindt plaats ter gelegenheid van de viering van de verjaardag van de echtgenote. Joke Staarink en Lis van Leeuwen, leden van de muziekvereniging, verzorgden 2 weken lang een gastblog waarin ze hun belevenissen uit de doeken doen. En fotograaf Jack Wagemans maakte veel van de foto’s.

Zondag 17 mei

Van de Eindhovense Markt naar Zócalo in Mexico.

De vereniging is uitgenodigd door een Eindhovense zakenman en zijn Mexicaanse echtgenote. De reis vindt plaats ter gelegenheid van de viering van de verjaardag van de echtgenote. De Eindhovense zakenman draagt muziek een warm hart toe. Regelmatig reist hij met zijn Mexicaanse echtgenote naar haar geboorteland om daar hun familie te bezoeken. Ook geven zij daar steun aan diverse projecten, zoals weeshuizen.

Naast de eigen familie en kennissen, gaan twee muziekgroepen (Het Bourgondisch Bras(s) Comfort en Muziekvereniging Eindhoven West) mee en een dansgroep. Het repertoire omvat een variatie aan Europese nummers en enkele speciale arrangementen geschreven door onze dirigent Reinhard Wind. En natuurlijk enkele Mexicaanse nummers.

Het Bourgondisch Bras(s) Comfort gaat naast de optredens ook een muziekworkshop verzorgen in een weeshuis in Tuxtla, waarbij tevens extra giften voor het weeshuis overgedragen worden. Behalve musiceren is er natuurlijk ook veel gelegenheid om het prachtige land met zijn schitterende historische locaties te bekijken en te genieten.

Kruiers

Mexicaanse vlag

Met de bus naar het hotel