75-jarig jubileum

In samenwerking met de Internationale School Eindhoven en de gemeentelijke projectgroep Eindhoven 1920/2020 gaat Muziekvereniging Eindhoven West op 21 juni 2020 een feestelijke dag organiseren op het terrein van de Internationale School aan de Oirschotsedijk.

Het gekozen thema is: “Heel Strijp Musiceert”.

Het plan is om allerlei verenigingen, clubs en solisten een podium te bieden waarop zij die dag kunnen laten zien wat zij te bieden hebben op het gebied van muziek en/of dans. Er zullen meerdere podia zijn in diverse afmetingen op verschillende plekken op het terrein zodat ook vaker opgetreden kan worden.

Deze opzet geeft veel opties om uw vereniging te promoten voor alle Eindhovenaren en voor de vele expats die aanwezig zullen zijn.

De oudervereniging van de Internationale School organiseert namelijk tegelijkertijd de jaarlijkse International Fair voor hun leerlingen. De opbrengsten van dit, gratis toegankelijke, festijn worden gebruikt voor leerlingenactiviteiten. Daar komen altijd enkele honderden bezoekers op af met hun eigen, vaak ook muzikale, achtergrond.

Muziekvereniging Eindhoven West is een harmonieorkest. Zij bestaat op 21 juni 2020 precies 75 jaar. Dit is een goede gelegenheid om iets groots op touw te zetten waarbij allerlei muzikale cross-overs tot stand kunnen komen en het Nederlandse en Internationale publiek kan ontdekken hoe divers de culturele activiteiten in Strijp zijn.

Het sluit ook perfect aan bij de doelstelling van Eindhoven 1920/2020 en van de Internationale School: Bevorderen van integratie en samenwerking binnen de gemeenschap. Vandaar dat deze instanties dit plan volledig steunen en mee uitwerken. De gemeente zorgt voor publiciteit in de bladen en op straat.

De nauwkeurige invulling van de feestdag hangt natuurlijk mede af van de inschrijvingen, maar hoe leuk zal het zijn om van zingende kleuters, via break dance event naar kamerkoor, kinderballetgroep, popband, Indiase dansgroep, jazzorkest en vendeliers uit te komen bij een harmonie die een solozangeres begeleidt.

Allerlei variaties zijn mogelijk en de International Fair en de catering zullen het geheel tot een heerlijk en gezellig evenement maken.

Heeft u belangstelling om hieraan mee te doen als dans- of muziekgroep, laat het ons weten : tel. 06-42898855 of via mewjubileum@gmail.com.

We nemen dan contact met u op.